Les agències presencials només venen el 5% del total dels vols de baix cost

Link: http://www.hosteltur.com/111266_agencias-presenciales-venden-solo-5-total-vuelos-low-cost.html

Les agències presencials venen només el 5% del total dels vols de baix cost, és una notícia publicada al portal Hosteltur el dia 28 maig del 2015.

Una notícia, la qual exposa la situació que tenen, actualment, les agències de viatges, amb seu física. Una situació no molt positiva per aquests serveis turístics, doncs segons aquest exemplar especifica que el 62% del total de bitllets comprats són vols de baix cost, una xifra que correspon a un total de 43 milions de reserves i de les quals només el 5.6% (2.4 milions)són realitzades a través de les agències de viatges.

Dades que ens fan pensar sobre quin serà el futur d’aquests serveis i que alhora esdevenen necessàries per certs segments de la població. Doncs no tothom té aquesta afinitat amb les noves tecnologies.

A més a més, segons la notícia els vols low cost suposen el 50% del producte aeri, un percentatge realment elevat si comparem amb el percentatge de les agències de viatge, el qual representen un 15% del total.  Per tant, el problema, possiblement, no sigui tant de les companyies aèries sinó de la manca d’involucració que tenen aquestes agències.

El fet de no voler-se associar amb aquesta nova manera de viatjar els hi està portant conseqüències gens positives. Tal i com comenta Bosque “Les agències no estan aprofitant el model LCC (Low cost Carrier)”, un model el qual es basa amb la vinculació de les noves aerolínies de baix cost, tal i com el seu nom indica. Un model que ha demostrat ser un dels més rendibles dins del sector, segons la pròpia companyia.

Low cost Carrier  esdevé rentable per moltes motius, entre ells, pel fet de tenir ingressos pels serveis complementaris, una flota jove, tarifes no variables, les economies d’escala, entre d’altres.

Tot un seguit d’elements que donaran, com a resultat, la pèrdua de les companyies tradicionals, doncs ja sigui degut els canvis de tendències de la societat, la qual, la majoria d’elles, aposten per les noves tecnologies, doncs segons un estudi realitzat per la IET, durant el 68.4% dels usuari van realitzar reserves per les seves vacances i el 30.3% van efectuar el pagament d’aquesta reserva , així com també per les companyies low cost, provocaran que la gent opti per aquest mitjà.

per tant, crec que les agències de viatges tradicionals han de dedicar-hi un gran esforç i  intentar cooperar amb aquestes companyies de baix cost, doncs pel que ens diuen les dades; el futur d’aquestes està prescrit. Si no es posen el dia, l’activitat d’aquestes serà mínima, o bé desapareixerà. Doncs realment penso que arribarà un dia que al mercat només trobarem companyies de baix cost. Un exemple clar, és la companyia Ryanair la qual ja està dedicant grans esforços a oferir vols cap a Amèrica.

Què opineu vosaltres sobre quin és el paper que haurien d’adaptar les agències de viatges en aquest aspecte? Haurien d’oferir vols de baix cost o no? I què opineu sobre el futur de les companyies aèries de low- cost?

Ivette Bonet

LINKS CONSULTATS:

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s